O czym warto pamiętać dbając o samochód?

bezawaryjne działanie. Często samodzielnie sprawdzamy stan mechaniczny samochodu, jednak niedoświadczona osoba bardzo łatwo może coś przeoczyć. Lepiej więc będzie w celu przeglądu lub czasowej kontroli zgłosić się do mechanika, kt

O czym warto pamiętać dbając o samochód?

Jak wybrać dobry zakład mechaniczny?

Jak zajmować się własnym autem? To pytanie nurtuje wiele osób i nie każdy z nas wie co warto zrobić, by zapewnić swojemu atu dłuższą żywotność i bezawaryjne działanie. Często samodzielnie sprawdzamy stan mechaniczny samochodu, jednak niedoświadczona osoba bardzo łatwo może coś przeoczyć. Lepiej więc będzie w celu przeglądu lub czasowej kontroli zgłosić się do mechanika, który wszystko dokładnie sprawdzi i oceni, czy nie należy wymienić poszczególnych części. Dzięki temu zyskamy pewność i spokój, a także będziemy mogli bez stresu podróżować naszym samochodem. Warto oczywiście wybierać jedynie sprawdzone warsztaty, polecone nam przez znajomych, ponieważ one zapewnią nam najwyższą jakość.


Kto może zapewnić nam przegląd auta?

Regularne przeglądy samochodu to oczywiście nałożony przez prawo obowiązek. Nikt z nas ich nie uniknie, jednak każdy wie, że odbywają się one dość rzadko, a między nimi popsuć może się wiele rzeczy w naszym aucie. Jeśli więc zależy nam na tym, by było ono sprawne odraz dobrze nam służyło, warto postarać się o dodatkowe przeglądy, które zorganizujemy samodzielnie. W tym celu należy udać się do warsztatu samochodowego lub mechanika, który sprawdzi dla nas najważniejsze elementy samochodu i oceni ich stan. Być może dana część jest już zużyta i lada moment ulegnie awarii? Lepiej wiedzieć o tym zawczasu, niż narażać się na dodatkowe problemy, gdy dojdzie do awarii auta.


Mieszanka paliwowo-powietrzna

Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi być paliwo intensywnie parujące w układzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika. Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej. Do stosowanych paliw należą m.in:

benzyna
benzyna bezołowiowa
etylina
LPG - gaz płynny
CNG - sprężony gaz ziemny
metanol
alkohol etylowy (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn)
Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale. Zbyt mała ilość powietrza sprawia, że mieszanka staje się zbyt bogata - sprawność silnika maleje, spalanie jest niezupełne, wzrasta stężenie tlenku węgla w spalinach1. Zbyt duży stosunek powietrza do paliwa powoduje zubożenie mieszanki, co skutkuje rozciągnięciem spalania w czasie do suwu rozprężania1.

Silnik może być zasilany w paliwo poprzez: gaźnik, wtrysk paliwa (bezpośredni lub pośredni; jedno- lub wielopunktowy) oraz mieszalnik gazu1. Paliwo przed dotarciem do komory spalania musi zostać rozpylone w powietrzu1.

Silnik iskrowy może być zbudowany w układzie silnika dwusuwowego, jak i w układzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw. silnik Wankla z obrotowym tłokiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany. Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym



© 2019 http://elektryka.pruszkow.pl/